Dag 20: donderdag 26 juni 2003

Chesapeake Bay Bridge-Tunnel

Vandaag gaat de reis weer verder naar het Noorden, maar eerst slapen we nog een beetje uit. We zijn nog moe van de hitte van de laatste dagen. Ook vandaag zal het weer erg warm worden, maar gelukkig heeft de auto airco!

Voordat we weg zijn uit het motel is het al 10.30 uur. We zijn druk geweest met inpakken en de koffers reorganiseren en ook hebben we nog een was gedraaid. Voordat we op pad gaan naar het Noorden, gaan we eerst nog even naar de outlet in Williamsburg. Ja, alweer! Ook hier ligt weer een Nike store en we kopen opnieuw een mooi poloshirt. Toch zijn we al snel weer uitgewinkeld, want het is veel te warm in de zon.

Om 12.00 uur stappen we in de auto en gaan op pad voor de lange reis naar New Jersey. We moeten ongeveer 350 mijl rijden. We rijden eerst vanuit Williamsburg naar Norfolk en dan steken we de baai over via de Chesapeake Bay Bridge-Tunnel. Dit is het langste brug-tunnel complex ter wereld en is erg indrukwekkend. Het grootste deel is een brug met een prachtig uitzicht over het water aan beide zijden, maar op 2 plekken in de baai zijn kunstmatige eilandjes aangelegd waar de brug overgaat in een tunnel, zodat de schepen de baai kunnen invaren. In totaal is het complex maar liefst 20 mijl lang! De tol voor deze route bedraagt $10.

Via de Chesapeake Bay Bridge-Tunnel belanden we in de Eastern Shore van Virginia. Hier blijven we route 13 volgen om zo via Delaware uiteindelijk in New Jersey aan te komen. Eigenlijk moeten we zaterdag in Philadelphia de auto inleveren en het plan was om dan met de trein naar New York te gaan. Dit bespaarde ons een flink bedrag in de huurprijs en daarnaast werd ons door iedereen afgeraden om te rijden in New York. Toch lijkt het ons wel een belevenis om zelf door Manhattan te rijden en onderweg belt Jacqueline dan ook met Hertz om te vragen of we de auto ook in New York mogen inleveren in plaats van in Philadelphia zonder extra kosten. Dat lukt wonderwel! We hoeven niets extra te betalen, mits we de auto inleveren op een van de grote vliegvelden. We kunnen hem ook in de stad inleveren, maar dat kost $50 extra. We kiezen daarom voor La Guardia, want dat ligt het dichts bij het hotel. Zo hebben we ons toch nog de extra huurkosten bespaard en we hoeven niet met de trein naar New York. We zijn benieuwd hoe ons de rit zal gaan bevallen, maar zover is het nu nog niet.

We hoeven nu dus ook niet in Philadelphia te blijven en rijden daarom naar een plaatsje dichtbij Six Flags Great Adventure in Jackson, New Jersey. Om 21.00 uur komen we aan bij het eerste hotel, maar dat is vol. Ook het volgende motel is volgeboekt en langzaam dringt tot ons door dat het wel eens lastig kan worden om een motel te vinden. Het blijkt dat er dit weekend een religieus congres is in de regio en dat daarom alle hotels zijn volgeboekt. Daar waar nog een enkele kamer vrij is, is de prijs ook belachelijk hoog. We rijden dan maar iets verder naar het Noorden en om 22.30 uur vinden we eindelijk een kamer in Somerset, in het Clarion Suites Hotel. We moeten dan wel morgen iets verder rijden naar Six Flags, maar we hebben een prachtige kamer voor een heel redelijke prijs. We zitten dan voor zaterdag wel al dichtbij New York, want dat is van hier uit nog maar een klein half uurtje rijden.

De kamer is heel comfortabel ingericht, met een mooi groot bureau met een echte bureaustoel en zelfs een zithoek met een bankstel. Het bed is wel iets kleiner dan we gewend zijn, maar dat mag de pret niet drukken. We pakken uit, we kijken nog een beetje TV en gaan dan lekker slapen.